De gemeente Rotterdam gaat influencers inzetten om het gesprek over geldzorgen te openen en mensen op weg te helpen naar hulp. Op 1 oktober start deze campagne via Instagram, waarin zes Rotterdamse influencers op openb wijze hun persoonlijke ervaringen met geldzorgen vertellen. Alle obstakels komen aan bod. Ook roepen ze hun volgers op om zelf over hun geldzorgen te praten en hulp te zoeken bij de gemeente Rotterdam.
De campagne loopt vanaf oktober tot en met december en is een vervolg op de campagne van vorig jaar. Iedere twee weken verschijnt er een nieuwe video. Charo Chavelli (@rotterdamse.poetsqueen) trapt de campagne op 1 oktober af. Andere influencers die meedoen zijn Rarko (@rarko10), Venus Bijleveld (@iammamaqueen), Christina Curry (@notsosadgrl), Ruwhel Emers (@ruwhel) en Zakia Bouhaulin (@zakiapicolina).
De boodschap aan het einde van iedere video is duidelijk: ‘Heb jij geldzorgen? De gemeente Rotterdam biedt hulp! Bel 14 010 en kies optie 4, of chat anoniem via rotterdam.nl/geldzorgen.’
Wat kunt u doen?
Om zoveel mogelijk Rotterdammers te bereiken, vragen de gemeente ieders hulp door de video’s met uw eigen netwerk te delen en zelf het gesprek over geldzorgen of schulden aan te gaan. Hiervoor verschijnt er op 1 oktober een toolkit met de video’s, een compilatievideo, nieuwsbriefbericht, social-post, WhatsApp-bericht, poster met regelingen, slides en beelden voor narrowcasting.